Tips en Tricks

Sportieve en praktische voorbereiding

Iedereen kan deelnemen aan Oxfam Trailwalker en de 100 km tot een goed einde brengen, maar een goede voorbereiding is een absolute must. Zelfs wie in absolute topconditie verkeert moet zich mentaal voorbereiden en zijn uithoudingsvermogen opbouwen. Het is belangrijk te ontdekken hoeveel vocht je nodig hebt, wat je moet eten, welk schoeisel comfortabel zit,….

Ken je grenzen

Oxfam Trailwalker is een uitdaging van formaat, die een intense fysieke inspanning vraagt. Dankzij de sfeer langs het 100 km lange parcours en de omkadering van de je supportersteam, ga je een magische belevenis tegemoet. Desondanks vragen wij je toch om zorgvuldig je lichaam en dat van je teamgenoten in de gaten te houden. Oxfam Trailwalker moet een onvergetelijk en aangenaam avontuur blijven. Overschrijd je grenzen dus niet en breng je lichaam niet nodeloos in gevaar.

De juiste stapschoen

Kies de juiste stapschoenen! De keuze van je stapschoenen is uiterst belangrijk. Lees meer.

Kledij

Je hoeft niet uitgerust te zijn met de laatste snufjes of de nieuwste mode, maar je houdt toch best een aantal dingen in het achterhoofd. Een paar tips om pijnloos, comfortabel en veilig te wandelen. Lees meer.

Voeding en drank

Een goede gezondheid is een absolute voorwaarde voor een wandeltocht van 100 km. Hier volgen enkele algemene voedingstips, zowel voor de maanden voorafgaand aan als voor tijdens de Oxfam Trailwalker. Omdat elk lichaam anders is, raden wij je aan uit te testen wat voor jou best werkt. Lees meer.

Training

Deze 2 programma's helpen je voor te bereiden op Oxfam Trailwalker. Hier kondigen we ook enkele interessante wandelingen aan.